wtorek, 15 stycznia 2013

Lawendowe wesele

Pamiętam jak jeszcze jakiś czas temu, wyjątkowo nie znosiłam roślin, a dodatkowo męczyła mnie niemiłosiernie miłość mojej mamy do kwiatów :) Mama zawsze odpytywała mnie z nazw wszelkiego zielska, które rosło w naszym ogrodzie. Oczywiście, trudno było spamiętać tak dziwaczne nazwy, a w szczególności, że tych nazw było strasznie dużo! Nasz ogród jest wielki i teraz, gdy mój stosunek do florystyki się zmienił, doceniam to, że moi rodzice z takim zawzięciem go pielęgnowali. Jednym z moich ulubionych elementów ogrodu jest rabata z lawendą. Pięknie wygląda latem, a jesienią przesadzamy ją w doniczki i zdobi z wdziękiem nasz dom. I chociaż kolor fioletowy nie znajduje się w czołówce moich najukochańszych barw, to z wielkim zapałem zorganizowałabym lawendowy ślub. Lawenda oczywiście kojarzy mi się z romantyczną Prowansją, a wesela w prowansalskim stylu są niezwykle stylowe i na czasie. Mimo tego, że w Polsce do dekoracji takiego wesela polscy floryści zazwyczaj wykorzystują gipsówkę, ja zachęcam Was, by pokusić się właśnie na lawendę! 

Lawendowe planowanie czas zacząć!
Z lawendy możecie wykonać bukiety ślubne.
Oraz bukiety dla druhen. Tylko od Was zależy jaką barwę lawendy wybierzecie. Intensywną niebieską lub tę bardziej wyblakłą o pudrowym kolorze.
Lawendowe butonierki również wykonacie sami bez najmniejszego problemu.
Warto zadbać o lawendowe akcenty w dekoracjach sali weselnej. Sprawdzą się fioletowe bieżniki na stoły oraz dekoracje kwiatowe z pojedynczymi gałązkami lawendy.
Pojedyncza gałązka może także posłużyć za ozdobę talerza weselnego, do której przyczepicie winietkę. Tutaj w towarzystwie rozmarynu.
Jeśli stawiacie na całkowicie lawendowy styl, wykorzystajcie duże pęki tych kwiatów. 
W rustykalnych dzbankach lub szklanych butelkach i wazonikach wyglądają bardzo stylowo!
Kochani, uwierzcie, na prawdę nie potrzeba wiele!
Lawendowe wieńce sprawdziłyby się na weselu w stodole. Zawieszone na wielkich, drewnianych drzwiach mogłyby stanowić najpiękniejszą dekorację.
Poduszeczki wypełnione lawendą idealnie nadają się jako prezenty dla gości weselnych. 
Tort przyozdobiony gałązkami lawendy nabiera niepowtarzalnego charakteru, chociaż nigdy bym nie pomyślała, aby w taki sposób go udekorować.
Odważni niech postawią na lawendowe ciasta! Zapach obłędny :)
Znacie moją słabość do lemoniady :) Jej lawendowa wersja jest jedyna i niepowtarzalna!
A jako, że lemoniada jest bezalkoholowa, to warto także zadbać o alkoholowy lawendowy odpowiednik. Szampan z  fioletową gałązką wygląda pięknie! O smak mnie nie pytajcie :)

Mam nadzieję, że spodobały Wam się moje propozycje na fioletowy ślub w delikatnej, rustykalnej odsłonie. Zachęcam wszystkich, jeśli tylko posiadacie chociaż maleńki ogród, do zasiania tam oczywiście lawendy. To będzie dobra inwestycja, jeśli planujecie prowansalskie, lawendowe wesele :)

Photo credit:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...